Benieuwd naar de meest recente ontwikkelingen en Change Requests die door de ERA worden behandeld? Het OKE maakt maandelijks een overzicht waarin je de laatste stand van zaken kunt terugvinden.
In de update van mei lees je meer over verschillende onderwerpen. Zo praten we je onder meer bij over de laatste ontwikkelingen van de TSI OPE en de TSI CCS en de Change Requests die zijn behandeld.
EECT, CER OPE SG en ERA ERTMS OH WP
Alle informatie uit deze update komt uit drie verschillende vergaderingen. De EECT komt elke maand twee of drie dagen bij elkaar en behandelt dan de Change Requests. De CER OPE SG komt eens per twee maanden bijeen en beoordeelt dan de voorgestelde wijzigingen in de TSI OPE. Daarna geven ze deze wijzigingen mee aan de speakers die namens de CER de ERA ERTMS OH WP bezoeken.
Wat is er zoal besproken?
De uitgebreide behandeling van alle onderwerpen vind je in de Bibliotheek op deze website, of via het document hieronder.
Level R in plaats van Level 2 / Level 3
Het samenvoegen van de operationele regels van L2 en L3 en het concept Level R is besproken in een extra vergadering van operationele experts van EIM en CER. Deze experts zijn van mening dat het inderdaad een goed idee is om de operationele regels L2 en L3 samen te voegen. En zijn in de sector echter ook andere geluiden
Change Requests
De ontwikkeling van CR 1367 Cab anywhere, loopt gestaag door. De nieuwe specificatie zal waarschijnlijk in de nieuwe TSI worden opgenomen. Hierdoor kunnen we verder met deze belangrijke innovatie, al is wel al duidelijk dat een daadwerkelijk toepassing af afhangt van de invoering van de DAC (Digital Automatic Coupler)
Verder een oude CR die nog afgehandeld moest worden nl. CR 988. Deze CR gaat over de reactie van het systeem op het rijden van een trein over een Big Metal Mass (BMM).
Daarnaast nadert nu de CR 1389 (reactie van het systeem op een odometrie onnauwkeurigheid) de afronding /. Aan ERA is gevraagd een voorstel te maken voor een operationele regel (op te nemen in App A) die bij deze CR aansluit.