De baanvakken op de internationale trajecten (TEN-T corridors) worden omgebouwd naar ERTMS. De spoorgoederenvervoerders moeten ervoor zorgen ervoor dat hun materieel dat op deze baanvakken rijdt ook van ERTMS voorzien is.
Het implementeren van ERTMS in treinen is kostbaar. Goederenvervoerders kunnen hiervoor via de CEF subsidies vergoeding krijgen. Een deel van de ombouwkosten komt altijd voor rekening van de goederenvervoerder zelf.
Goederenvervoerders die de TEN-T-baanvakken in Nederland gebruiken, zijn bijna allemaal aangehaakt bij de Programmadirectie ERTMS via het MT-Railfreight. Ben je goederenvervoerder en heb je nog geen contact met ons? Dan horen we graag van je.
Inloggen MT Railfreight
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.